איך לשווק עסק מעולמות הספורט בערוצי הדיגיטל?

קאבר לכתבה

שתף שאחרים יהנו גם

WhatsApp
Facebook
Telegram
Email
קאבר לכתבה

שתף שאחרים יהנו גם

מה צריכים בעלי עסקים בתחום הספורט לדעת על שיווק באינטרנט, מאילו טעויות חשוב להימנע ואיך בוחרים בין פייסבוק, אינסטגרם וגוגל? יצאנו לבדוק וחזרנו עם כל התשובות

שיווק בדיגיטל הפך לחלק בלתי נפרד מתהליך בניית תוכנית שיווקית לעסק, וגם עסקים בתחום הכושר והבריאות יכולים למקסם באמצעותו חשיפה. בין אם מדובר על שיווק מאמן כושר אישי, בעלי סטודיו או מועדוני כושר. אבל איך יודעים אילו ערוצי דיגיטל הם היעילים ביותר עבורכם ומאילו טעויות עיקריות מומלץ להימנע? שוחחנו על הנושא עם נועם קפלן, המייסד של חברת Taking Control, שעוזרת לעסקים בתחומי הכושר והספורט למצות את הפוטנציאל העסקי שלהם.

ההחלטה הראשונה – מי הקהל שלכם?

שיווק באינטרנט מתחיל בקביעת קהל היעד, אלא שבעלי עסקים נתקלים לעתים בקושי לפנות אל קהל יעד מסוים ו"לסנן" קהלים אחרים. "רוב בעלי העסקים יענו 'אני פונה לכולם', אלא שאין שירות או מוצר שמתאים לכולם וצריך לקחת את זה בחשבון", מסביר נועם.

טיפ: אם אתם לא בטוחים מי קהלי היעד שלכם, בדקו מה מאפיין את המתאמנים העיקריים שלכם כיום – כדי לחזק את הקיים במקום לנסות ולהמציא משהו חדש.

ההחלטה השנייה – איפה לפרסם?

ההחלטה איפה לפרסם היא פונקציה של קהל היעד. "אם מדובר במתאמנים צעירים, תרצו לפרסם בפלטפורמות כמו אינסטגרם וטיקטוק. אם אתם מכוונים לקהל בוגר יותר, תמצאו אותו בעיקר בפייסבוק, לצד מדיות מסורתיות יותר כמו פליירים, שלטי חוצות ומודעות בעיתון".

עסקים שאין להם מגבלה תקציבית, יכולים לגלות נוכחות בכל הפלטפורמות. אבל מה קורה כשצריך להחליט? "במצב האידיאלי, כדאי לי להיות גם פה וגם פה. לתפוס את אלה שמחפשים 'חדר כושר בפתח תקווה' וגם להופיע כמודעה בפייסבוק או באינסטגרם של משתמשים בגיל הרלוונטי לי שגרים בפתח תקווה. בבחירה בין שניהם, המדיה החברתית מנצחת בעיניי כי אני לא תלוי בשאלה אם יחפשו אותי".

החלטה שלישית – הגדרת מטרות

"אנשים נוטים להתלהב מנתונים וסטטיסטיקות שלא תמיד מקדמות את העסק שלהם. הצלחה בתחום שלנו זה פרסום שמביא לידים, פניות ומתעניינים. זה שהרבה אנשים ראו פרסום או עשו לייק לסרטון שלי, לא בהכרח עוזר לי".

החלטה רביעית – אופן הפרסום

טעות נוספת שנועם מתייחס אליה היא "מקצועיות יתר", כלומר פרסום שמשתמש בעולם מונחים ומושגים שהמתאמנים לא תמיד מכירים. "הלקוחות שלנו מחפשים פתרון לבעיה, ואם אני מדבר איתם בשפה מקצועית וגבוהה מדי, אני לא מקבל את התוצר שרציתי".

חלק מבעלי העסקים מנסים למכור דרך הפרסום, על ידי מתן עודף מידע. בפועל, במקום להפוך את המתעניינים ל"בשלים" למכירה, עודף המידע עלול לגרום להם להמשיך לפוסט הבא. נועם מדגיש שהמטרה היא לייצר סקרנות מספקת כדי לגרום למתעניין לפנות אליכם. יתר המידע יינתן בשיחה טלפונית, פגישה או אימון היכרות.

טיפים נוספים לפני שיוצאים לדרך

מוכנים להתחיל לשווק את העסק? לקראת סיום, קיבלנו מנועם עוד כמה המלצות:

  • היעזרו בגורמים שמתמחים בתחום – כדי לקצר למינימום את הזמן המוקדש לניסוי וטעיה, כדאי לפרסם בעזרת אנשי מקצוע שמכירים את התחום או לפחות עבדו עם עסקים בעלי מאפיינים דומים.
  • השקיעו באלמנטים הוויזואליים – בעולם הדיגיטל הכול ויזואלי, ולכן תמונות וסרטונים באיכות גבוהה יוסיפו לחוויה של המתעניינים.
  • הגדירו תקציב – בניית תוכנית שיווקית לעסק מחייבת אתכם לחשוב על עלויות ציוד, שכירות וארנונה, אבל מה לגבי השיווק? הגדירו תקציב חודשי לשיווק העסק, והקפידו "לבזבז" אותו עד השקל האחרון. זכרו שחיסכון בשיווק מוביל למניעת הכנסה.

נועם קפלן הוא הבעלים של חברת Taking Control – קפיצה עסקית בתחומי הכושר והספורט, המספקת שירותי ליווי עסקי, שיווק דיגיטלי ומכירה במיקור חוץ לתחום.
בעל תואר ראשון במנהל עסקים, תואר שני ביעוץ ופיתוח ארגוני. מרצה במסלול האקדמי של המכללה למנהל ומכללת אונו.
www.takingcontrol.co.il

מאמרים נוספים

לחצו כאן
צריכים עזרה?
היי
מוזמנים לפנות אלינו באמצעות הוואצטאפ >>>