אם יש לכם עסק בתחום הספורט והכושר וחשוב לכם לשמור על קשר מיטבי עם הלקוחות, המאמר הזה בדיוק בשבילכם. כאן תגלו איך ניתן לשדרג את חוויית הלקוחות שלכם ולהגביר את שביעות רצונם באמצעות פתרון מתקדם וידידותי למשתמש.
מערכת CRM, או בשמה המלא Customer Relationship Management (ניהול קשרי לקוחות), היא כלי טכנולוגי מתקדם שמאפשר לכם לנהל את כל האינטראקציות עם הלקוחות בקלות וביעילות. באמצעות המערכת תוכלו להציע ללקוחות שירות מותאם אישית, להבין את הצרכים שלהם לעומק ולבצע פעולות כמו קביעת אימונים, חידוש מנויים וקבלת עדכונים – והכול במקום אחד נוח ונגיש.
מהי מערכת CRM לניהול לקוחות
מערכת CRM לניהול לקוחות מרכזת כמות עצומה של מידע, המאפשר פילוח והסקת מסקנות לשיפור ההתנהלות מול הלקוח. חשוב להבין שהלקוח אינו חייב להיות בהכרח אדם פרטי, הוא יכול להיות גם ארגון או גוף עסקי.
במקרה של לקוח פרטי, המערכת כוללת מידע חיוני כגון גיל, מצב משפחתי, תחביבים ועיסוק. בנוסף, היא מנתחת את דפוסי ההתנהגות של הלקוח בעבר, את ערוצי התקשורת המועדפים עליו, כמו מייל, טלפון או וואטסאפ ואת רמת שביעות הרצון שלו מהשירותים.
מעבר לניהול קשרי לקוחות שוטפים, מערכת CRM מאפשרת גם ליצור אינטראקציות נוספות. למשל, אפליקציית פיזיקל מספקת אפשרות לשליחת הודעות מותאמות אישית ללקוחות, החל מהודעות על מבצעים מיוחדים ועד לברכות אישיות לימי הולדת, מה שמחזק את הקשר עם הלקוחות ומגביר את נאמנותם.
השירותים שאפליקציית פיזיקל מציעה
אפליקציית פיזיקל לניהול חדרי כושר מציעה מגוון פתרונות חדשניים שנועדו לייעל את תפעול המועדון ולשפר את חוויית המשתמש:
- ניהול מערכת שעות ושיעורים: הלקוחות יכולים לצפות בלוח הזמנים בזמן אמת, להירשם או לבטל השתתפות בשיעורים ולקבל עדכונים על שינויים.
- ניהול תשלומים: האפליקציה מאפשרת רכישת מוצרים ושיעורים, מעקב אחר עסקאות וביצוע תשלומים בצורה נוחה ומאובטחת.
- מיתוג אישי: ניתן לעצב את האפליקציה והאתר בהתאם למיתוג המועדון, לחיזוק הזדהות הלקוחות עם העסק.
- שליחת הודעות אוטומטיות: אפשרות לשליחת עדכונים והודעות אישיות ללקוחות דרך וואטסאפ, לשיפור חוויית השירות.
- בקרת כניסה וצ'ק-אין: הלקוחות יכולים לבצע כניסה מהירה ונוחה למועדון באמצעות הסמארטפון.
- דשבורד ודוחות מתקדמים: ניתוחי נתונים מפורטים על פעילות המועדון, כולל שיעורים פופולריים ומדדי הצלחה.
- ניהול רשתות סניפים: זיהוי לקוחות בסניפים השונים, מעקב אחר ביקורים ותפעול מרובה סניפים בקלות.
- אזור אישי להתקדמות: הלקוחות יכולים לעקוב אחר ביצועיהם האישיים ולהגדיר מטרות ויעדים לשיפור.
פתרונות אלו מספקים מענה מקיף לניהול חדרי כושר, משדרגים את חוויית הלקוח, ותורמים לייעול תהליכי העבודה של המועדון.
למה בכלל כדאי לנו להשתמש במערכת CRM?
מערכת CRM לניהול לקוחות תאפשר לכם לאסוף את כלל הפרטים והמידע שיש לכם על כל לקוח לתוך מאגר אחד נגיש ויעיל. זה אומר שהכול נמצא במקום אחד שיודע להוציא לכם ניתוחים ופילוחים שונים ואין צורך לעבוד עם כמה קבצי אקסל או רשימות שונות כדי להבין את ההיסטוריה של לקוח מסוים ומה יכול לעניין אותו. אחד הדברים שבעלי עסקים רבים לומדים על בשרם הוא שחשוב מאוד להגדיל את מאגר הלקוחות, אבל חשוב הרבה יותר לשמור על הלקוחות הקיימים של העסק. מערכת לניהול קשרי לקוחות תשפר מאוד את הקשרים שלכם עם הלקוחות הקיימים, ותאפשר לכם להגיע לתובנות חשובות מאוד שבוודאי יתרמו לניהול העסק.
מהם היתרונות של מערכות CRM?
כדי להבין בצורה פשוטה עוד יותר למה כדאי להטמיע את המערכת בעסק, אספנו כאן בצורה מתומצתת כמה מהיתרונות הרבים של המערכת:
- הבנת הלקוח – המערכת מאפשרת לבעל העסק להבין טוב יותר הלקוחות שלו ואת הרצונות שלהם.
העלאת רמת שביעות הרצון של הלקוחות – המערכת מגבירה באופן משמעותי את שביעות הרצון של הלקוח, מה שאומר שהוא יישאר נאמן לעסק וכמובן ימליץ עליו לחברים ולבני משפחה נוספים. רווח נוסף שקשה לראות בעיניים הוא ירידה במספר התלונות ובכמות האנרגיה והמשאבים שהטיפול בתלונות הללו דורש.
- ניתוח מהלכים עסקיים – המערכת מאפשרת לנתח באופן כמותי החלטות שיווקיות, כך שלא תצטרכו להסתמך על אינטואיציות או תחושות בטן, אלא על נתונים מדויקים.
- חיסכון בכוח אדם – כל בעל עסק יודע שהמגע עם הלקוחות וההתעסקות עם כל הצרכים והבקשות שלהם דורשים לא מעט זמן ואנרגיה. ברגע שמערכת ממוחשבת וחכמה דואגת לרוב הדברים, אתם חוסכים בצורה משמעותית בכוח האדם שאתם צריכים.
- הפחתת טעויות – בני אדם טועים, וזה בסדר גמור, אבל אם אפשר להימנע מהטעויות אז בוודאי שזה עדיף. מערכת ממוחשבת לא תטעה בתאריכים, פרטי תשלום, ועוד דברים חשובים מאוד. כשהדברים רצים באופן אוטומטי הסיכוי לפספוס או שגיאה יורד בצורה דרמטית.
מהן האפשרויות של מערכת לניהול קשרי לקוחות עבור עסקים בתחום הספורט?
אז אחרי שדיברנו באופן כללי על המערכת, והבנו איך היא עובדת וכיצד היא מסייעת לנו וללקוחות שלנו, הגיע הזמן להבין איך זה נראה בפועל. איך מערכת לניהול קשרי לקוחות תוכל לסייע לעסק בתחום הכושר והבריאות?
- אפליקציה – האפליקציה לניהול תורים של FIZIKAL, שנועדה ללקוחות העסק, מאפשרת להם להירשם לקורסים ולשיעורים שונים, לראות את מערכת השעות של המתחם, לבצע רכישות ותשלומים, לקבל עדכונים, להיכנס למתחם, לעקוב אחרי מידע אישי, וליצור קשר ישיר עם העסק.
- הפקת דוחות – המערכת תוכל להפיק לגם דוחות סטטיסטיים שונים על שלל נושאים, החל מהמצב בקורסים שאתם מפעילים: היכן יש נרשמים רבים והיכן אנשים עוזבים, ופילוחים על מכירות מנויים, ביצועים של עובדים, ועוד. אפשרות נוספת היא לייצר משוב עבור הלקוחות, ולהבין מהם בדיוק מה מתנהל בצורה טובה ומה כדאי לשפר או לשנות.
- דיגיטציה – אנו בשנת 2025, ואין שום סיבה שלקוחות יצטרכו לחתום על טפסים פיזיים ולהביא אליכם לתיוק בקלסר, או שאתם תצטרכו להדפיס להם חוזים ומסמכים. מערכת ניהול שעות עם אפליקציה הופכת את הכל לנגיש ונוח הרבה יותר, וכמובן גם ידידותי לסביבה.
לאילו עסקים בתחום הספורט מתאימה מערכת לניהול קשרי לקוחות?
המערכת שמציעה חברת פיזיקל מתאימה לכל עסק בתחום הספורט, הבריאות והתנועה, שעובד מול לקוחות קבועים באופן שוטף. זה יכול להיות חדר כושר, קיר טיפוס, סטודיו לריקוד, קאנטרי, מועדוני צלילה וגלישה, מגרשי טניס ועוד. אם אתם רוצים לקחת את העסק שלכם כמה צעדים קדימה, אז הטמעה של מערכת לניהול קשרי לקוחות היא בהחלט צעד שכדאי מאוד לשקול ברצינות. המערכת תאפשר לכם לבצע דברים באופן מדויק ומהיר יותר תוך חסכון משמעותי בכוח אדם, והכי חשוב – תהפוך את הלקוחות שלכם למרוצים יותר.
אנו ממליצים בחום על המערכת והאפליקציה של פיזיקל, חברה בעלת ותק של למעלה מ-25 שנה בתחום, עם ניסיון רב וקבלות רבות בשטח, תוך עבודה מול מאות לקוחות מרוצים.