כל מה שרציתם לדעת על הגדלת מכירות בעולמות הכושר

לקוחות חדר כושר

שתף שאחרים יהנו גם

מהן הטעויות העיקריות שמקשות על מנהלי חדרי כושר להגדיל מכירות, מה מוביל לנטישת מנויים קיימים ואיך הופכים לקוחות מרוצים לאנשי המכירות היעילים ביותר שלכם? אלה הטיפים שאתם חייבים להכיר

הגדלת מחזור מכירות היא בין המטרות העיקריות של כל בית עסק, כולל עסקים הפועלים בעולמות הכושר. עם זאת, גיוס אנשי מכירות חדשים או פתיחת חוגים נוספים, לא בהכרח יובילו אתכם אל היעד. למעשה, רבים ממנהלי חדרי הכושר מפנים משאבים לא מבוטלים לנושא המכירות, אך מתקשים בהשגת התוצאה. פנינו אל בני גוז, מקים מועדון הבריאות הראשון בישראל ויועץ להקמה והפעלת מועדוני בריאות וכושר, כדי לקבל טיפים למכירות אפקטיביות יותר.

הטעויות העיקריות סביב הגדלת מכירות – ואיך נמנעים מהן?

ניהול מועדון כושר מחייב התמודדות יומיומית עם מגוון רחב של זירות. החל מגיוס מאמנים, דרך החלפת מכשור ועד למעקב אחרי תהליכי שיווק ומכירות. מנהלים רבים מנסים לחשוב על דרכים איך להגדיל מכירות בעסק, אלא שבפועל הם מתקשים בכל הקשור לשיווק נכון לעסק, כמו גם בהבנה עמוקה של נושאים כמו תמחור.

"מה שמייחד את עולם הכושר הוא העובדה שאנחנו מוכרים מוצר שמשפר את הבריאות ואת איכות החיים", מציין בני. "עם זאת, בעלי עסקים בתחום נוטים לעשות טעויות רבות בהקשרי מכירות, כבר בשלבי ההקמה. הטעויות הרווחות מתחילות עם היעדר תוכנית עסקית מקיפה, לצד חוסר ביצוע סקרי שוק וקושי בתמחור נכון של השירות. טעות נוספת קשורה לחוסר במרכזי רווח נוספים, כאשר עסק שמפעיל חוג יוגה למשל, לא מוכר ציוד נלווה".  

התמודדות נכונה עם נטישת מנויים

גם מי שאין לו ניסיון עם ניהול חדר כושר, מכיר היטב את "תופעת הנטישה". בני מדגיש שמעל ל-55% מהמנויים בישראל לא מחדשים הרשמה. "המשמעות היא שחצי מהלקוחות עוזבים מדי שנה, ולכן אחת לשנתיים אתה מחליף למעשה את כל המנויים. מועדוני כושר נמצאים במאבק יומיומי להביא מנויים נוספים, אלא שהבאת מנוי חדש עולה פי כמה מאשר השארת מנוי קיים".

אחת מהסיבות לעזיבת מנויים, לדברי בני, קשורה לעובדה שרוב המועדונים משקיעים פחות מדי משאבים בדאגה למכלול ה-wellness (רכיבי הבריאות) שהם מתיימרים לתת. "רק בודדים מתעסקים בכלל המעטפת, שכוללת רכיבים כגון תזונה, שינה, התאוששות ותחושת החוויה. כתוצאה מכך, נוצרת בעיה מרכזית של נטישה, שמנסים לטשטש או להתעלם ממנה". 

האתגרים של אנשי המכירות

ומה לגבי תפקידם של אנשי המכירות? בני מדגיש שכל תהליך מכירה מורכב משלבים, וכשמדלגים על שלב מסוים – מתקשים להוביל את הלקוח בדרך הנכונה. "במקרה כזה, ההתייחסות היא למה שאנחנו רוצים ולא למה שהלקוח צריך. אנשי מכירות לא מכירים את הצורך של הלקוח אלא מוכרים "נאום" מוכתב מראש, במסגרתו הם ממעטים בשאלות ומרבים בתשובות ומוכרים תכונות במקום תועלות".

"בעיה נוספת היא חוסר ניהול מכירות. אין שיחת משוב או בקרה על תהליך המכירה, מצד מנהל המכירות או קולגות. אנשי המכירות לא מקשיבים לשיחות המכירה שלהם, וחסר גם ניתוח סטטיסטי של הביצועים. ייתכן שאשת מכירות אחת טובה בשיחות טלפוניות, לעומת איש מכירות אחר שטוב בסגירה פרונטלית". 

טיפ: רתימת הלקוחות לתהליך הגדלת מכירות 

לסיכום, בני מזכיר שאיש המכירות האפקטיבי ביותר של מועדוני הכושר הוא הלקוח. "מנוי מרוצה לחדר כושר לא בהכרח יעזור בהגדלת המכירות. רוצים להניע אותו לפעולה? עשו זאת באמצעות הענקת מתנה בעלת ערך נתפס גבוה, באופן שבו יוצעו למנוי מספר הטבות לבחירתו – אימון אישי/זוגי, חודש חינם, כרטיס כניסה למועדון (לחבר) וכדומה. כולל מבצע מתגלגל כגון צבור מינויים שתביא, ותקבל הטבות הולכות וגדלות".

מאמרים נוספים
פיזיקל תכנת בקרה אחר לקוחות
תוכנה לניהול לקוחות

ניהול לקוחות הוא המפתח להצלחה עסקית. תוכנת ניהול לקוחות מספקת את הכלים הדרושים כדי לבנות מערכת יחסים חזקה עם הלקוחות שלך. היא מאפשרת לך לספק

קראו עוד
ניהול העסק על ידי ממשק חכם
מערכת לניהול עסק

בקרב הקהילה העסקית, אין עוררין על הטענה לפיה עסק המנוהל היטב הנו עסק רווחי. לעיתים, ניהול תקין של לקוחותיו של העסק, ספקיו וענייניו הפיננסיים הוא

קראו עוד
מערכת ליעול הלוח זמנים
מערכת ניהול שעות

מערכת ניהול שעות למועדוני כושר היא המפתח לניהול יעיל וצמיחה במיוחד לעסק שלך. היא כלי חיוני עבור כל מועדון כושר, גדול כקטן. היא מסייעת בניהול

קראו עוד
אפליקציה ליוגה
אפליקציה ליוגה

אפליקציית פיזיקל לניהול ושיבוץ שיעורי יוגה, מציעה פתרון מקיף המייעל את חוויית המשתמש וניהול המועדון או הסטודיו שלכם. מטרתה המרכזית של האפליקציה היא להקל על

קראו עוד
אפליקצית_כושר_מתקדמת (1)

קחו את המועדון שלכם לרמה הבאה!

הצטרפו לפלטפורמה המתקדמת בישראל לניהול מועדוני הכושר וקבלו תקופת הצטרפות חינם!
השאירו פרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם.

לחצו כאן
צריכים עזרה?
היי
מוזמנים לפנות אלינו באמצעות הוואצטאפ >>>