איך לשווק עסק מעולמות הספורט בערוצי הדיגיטל?

CTA-post.png

שתף שאחרים יהנו גם

 מה צריכים בעלי עסקים בתחום הספורט לדעת על שיווק באינטרנט, מאילו טעויות חשוב להימנע ואיך בוחרים בין פייסבוק, אינסטגרם וגוגל? יצאנו לבדוק וחזרנו עם כל התשובות 

שיווק בדיגיטל הפך לחלק בלתי נפרד מתהליך בניית תוכנית שיווקית לעסק, וגם עסקים בתחום הכושר והבריאות יכולים למקסם באמצעותו חשיפה. בין אם מדובר על שיווק מאמן כושר אישי, בעלי סטודיו או מועדוני כושר. אבל איך יודעים אילו ערוצי דיגיטל הם היעילים ביותר עבורכם ומאילו טעויות עיקריות מומלץ להימנע? שוחחנו על הנושא עם נועם קפלן, המייסד של חברת Taking Control, שעוזרת לעסקים בתחומי הכושר והספורט למצות את הפוטנציאל העסקי שלהם.

ההחלטה הראשונה – מי הקהל שלכם?

שיווק באינטרנט מתחיל בקביעת קהל היעד, אלא שבעלי עסקים נתקלים לעתים בקושי לפנות אל קהל יעד מסוים ו"לסנן" קהלים אחרים. "רוב בעלי העסקים יענו 'אני פונה לכולם', אלא שאין שירות או מוצר שמתאים לכולם וצריך לקחת את זה בחשבון", מסביר נועם. 

טיפ: אם אתם לא בטוחים מי קהלי היעד שלכם, בדקו מה מאפיין את המתאמנים העיקריים שלכם כיום – כדי לחזק את הקיים במקום לנסות ולהמציא משהו חדש. 

ההחלטה השנייה – איפה לפרסם?

ההחלטה איפה לפרסם היא פונקציה של קהל היעד. "אם מדובר במתאמנים צעירים, תרצו לפרסם בפלטפורמות כמו אינסטגרם וטיקטוק. אם אתם מכוונים לקהל בוגר יותר, תמצאו אותו בעיקר בפייסבוק, לצד מדיות מסורתיות יותר כמו פליירים, שלטי חוצות ומודעות בעיתון". 

עסקים שאין להם מגבלה תקציבית, יכולים לגלות נוכחות בכל הפלטפורמות. אבל מה קורה כשצריך להחליט? "במצב האידיאלי, כדאי לי להיות גם פה וגם פה. לתפוס את אלה שמחפשים 'חדר כושר בפתח תקווה' וגם להופיע כמודעה בפייסבוק או באינסטגרם של משתמשים בגיל הרלוונטי לי שגרים בפתח תקווה. בבחירה בין שניהם, המדיה החברתית מנצחת בעיניי כי אני לא תלוי בשאלה אם יחפשו אותי".

החלטה שלישית – הגדרת מטרות

"אנשים נוטים להתלהב מנתונים וסטטיסטיקות שלא תמיד מקדמות את העסק שלהם. הצלחה בתחום שלנו זה פרסום שמביא לידים, פניות ומתעניינים. זה שהרבה אנשים ראו פרסום או עשו לייק לסרטון שלי, לא בהכרח עוזר לי". 

החלטה רביעית – אופן הפרסום

טעות נוספת שנועם מתייחס אליה היא "מקצועיות יתר", כלומר פרסום שמשתמש בעולם מונחים ומושגים שהמתאמנים לא תמיד מכירים. "הלקוחות שלנו מחפשים פתרון לבעיה, ואם אני מדבר איתם בשפה מקצועית וגבוהה מדי, אני לא מקבל את התוצר שרציתי".

חלק מבעלי העסקים מנסים למכור דרך הפרסום, על ידי מתן עודף מידע. בפועל, במקום להפוך את המתעניינים ל"בשלים" למכירה, עודף המידע עלול לגרום להם להמשיך לפוסט הבא. נועם מדגיש שהמטרה היא לייצר סקרנות מספקת כדי לגרום למתעניין לפנות אליכם. יתר המידע יינתן בשיחה טלפונית, פגישה או אימון היכרות. 

טיפים נוספים לפני שיוצאים לדרך

מוכנים להתחיל לשווק את העסק? לקראת סיום, קיבלנו מנועם עוד כמה המלצות:

  • היעזרו בגורמים שמתמחים בתחום – כדי לקצר למינימום את הזמן המוקדש לניסוי וטעיה, כדאי לפרסם בעזרת אנשי מקצוע שמכירים את התחום או לפחות עבדו עם עסקים בעלי מאפיינים דומים.
  • השקיעו באלמנטים הוויזואליים – בעולם הדיגיטל הכול ויזואלי, ולכן תמונות וסרטונים באיכות גבוהה יוסיפו לחוויה של המתעניינים.
  • הגדירו תקציב – בניית תוכנית שיווקית לעסק מחייבת אתכם לחשוב על עלויות ציוד, שכירות וארנונה, אבל מה לגבי השיווק? הגדירו תקציב חודשי לשיווק העסק, והקפידו "לבזבז" אותו עד השקל האחרון. זכרו שחיסכון בשיווק מוביל למניעת הכנסה.
מאמרים נוספים
פיזיקל תכנת בקרה אחר לקוחות
תוכנה לניהול לקוחות

אחד האלמנטים הנלווים הבסיסיים ביותר לבעלות על עסק הוא ניהול לקוחותיו כהלכה. לעיתים, ניהול תקין של לקוחות מהווה קו פרשת המים בין עסק משגשג לעסק

קראו עוד
ניהול העסק על ידי ממשק חכם
מערכת לניהול עסק

בקרב הקהילה העסקית, אין עוררין על הטענה לפיה עסק המנוהל היטב הנו עסק רווחי. לעיתים, ניהול תקין של לקוחותיו של העסק, ספקיו וענייניו הפיננסיים הוא

קראו עוד
מערכת ליעול הלוח זמנים
מערכת ניהול שעות

מערכת ניהול שעות למועדוני כושר היא המפתח לניהול יעיל וצמיחה במיוחד לעסק שלך. היא כלי חיוני עבור כל מועדון כושר, גדול כקטן. היא מסייעת בניהול

קראו עוד
אפליקציה ליוגה
אפליקציה ליוגה

אפליקציה לניהול ושיבוץ לשיעורי יוגה מציעה פתרון מקיף שמייעל את חוויית המשתמשים ואת ניהול המועדון או הסטודיו. מטרתה המרכזית היא להקל על תהליך ההרשמה לשיעורים,

קראו עוד
אפליקצית_כושר_מתקדמת (1)

קחו את המועדון שלכם לרמה הבאה!

הצטרפו לפלטפורמה המתקדמת בישראל לניהול מועדוני הכושר וקבלו תקופת הצטרפות חינם!
השאירו פרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם.

לחצו כאן
צריכים עזרה?
היי
מוזמנים לפנות אלינו באמצעות הוואצטאפ >>>